fredag 26 december 2008

Julafton på landet

Efter att jag fodrat lunch i stallet och Johan och jag släppt in alla hästarna bar det av till min mamma och pappa för julaftonsfirande hos dem. Femman togs ut av Caroline på en tur i skogen och Fam. Stjernberg var så himla snälla och fodrade åt mig på kvällen så jag slapp köra in till stan igen.

Och döm om min förvåning men tomten kom med klappar till mig också. Jag hade tydligen varit snäll i år med.

En MP3-spelare laddad med ljudböcker fick jag av min kära make. Så nu lyssnar jag så ofta jag hinner på Nattfåk av Johan Theorin.

Från ORK fick jag ett presentkort hos Djur och Natur. Perfekt! Jag ska åka dit imorgon och se om det finns något snyggt schabrak som kan tänkas matcha de nya benlindorna som jag köpt.

Det tar på krafterna att hålla igång och vara aktiv. Först uppesittarkväll och sedan stallet kl. 6 på morgonen. Så värst social var jag inte på julaftonskvällen. Det blev sängen redan kl. åtta och så sov jag till kvart över nio på juldagen. Så skööönt...


Inga kommentarer: