onsdag 1 juli 2009

Man måste känna sin motståndare

Min favoritförsäljare (finns bara en) kom förbi i förra veckan. Jag brukar köpa rengöringsmedel av honom och ibland tvål men han säljer såna kvantiteter att det tar aldrig slut så för det mesta köper jag ingenting men han försöker att sälja allt. Nu trodde han att han hade kommit på nåt som skulle få mig att handla av honom. En tvål som man kan använda som hästschampoo.
-Den används i hela norden och funkar kanon säger han.
-Jaha och hur mycket måste jag köpa då?
-30 liter. Och så späder du 1:24 och sen späder du den blandningen 1:12.
-Med tanke på hur mycket (läs lite) schampoo vi gör av med per år så har vi hästschampoo till alla hästar i hela stallet i flera hundra år.
-Ja det är kanondrygt!
-Hur tror du att jag ska motivera för min styrelse att jag ska få köpa in hästschampoo som räcker i flera hundra år?
-Hmmm, men jag har en annan produkt här som...

Han åkte hem utan beställning efter att ha sagt jag hör av mig i höst igen.

1 kommentar:

Ewa sa...

Tur du sa nej så vi kan använda pengarna till nya hästar istället. Annars kanske vi fått sätta upp en skylt på dörren - Vi har inte hästar till alla men de vi har är väldigt rena! :)