söndag 27 september 2009

Till minne av Omega

Igår kom Elin och Ewa och stoppade till mig ett kort med en bild på Omega. -Du kanske vill ha det här eftersom Omega varit ridskolehäst så länge?
Jag tror att jag vågar sticka ut hakan och påstå att Omega är ORK´s bästa skolhäst genom tiderna - alla kategorier.

Omega kom i sin ungdoms glansdagar till ORK från Polen och de sista tio åren var hon privatägd men stod på ridskolan och gick en hel del lektioner också.

Läs mitt tidigare inlägg om ridskolehästen.

Omega blev 26 år och fick i början av höstterminen avsluta sina dagar. Jag kan inte tänka eller prata om Omega utan att bli varm inombords och det känns i hjärtat på nåt vis. Hon var den tappraste av de alla och hon förtjänar att man ägnar henne en tanke då och då.

3 kommentarer:

Linda sa...

Awww, jag äger en ridskolehäst som var en sådan häst som du beskriver Omega som. Hon var ridskolehäst i 12 år och grymt bra. Jag köpte henne för 7 år sedan efter att ha varit skötare på henne sedan jag var 7 år gammal och hon är still going strong, 24 år gammal och riktigt härlig! Bara man tänker på henne så blir man helt varm inombords.

Ewa sa...

Åh vad fint skrivet! Jag saknar henne jättemycket.

Elisabeth sa...

Oj, oj jag kan inte fatta att den hästen fortfarande har stått kvar på ORK ända sedan jag var liten och red på ridskolan =) . Roligt att höra att hon var med så länge.