måndag 18 mars 2013

Hästkunskapsvecka på ORK

Hästarna får ta det lite lugnare och elever och medlemmar kan förkovra sig och gå på olika föreläsningar, aktiviteter och clinics.
Elsa har idag varit på Ungdomssektionens pysselstund och jag har lyssnat på en föreläsning om hästens beteende med Ingela Munther som är parelli-insruktör. Mycket intressant och lärorikt!
Jag är priviligerad som har vuxit upp med en pappa som hela mitt liv har haft en massa olika hästar. Pappa i sin tur är uppvuxen på lantbruk med hästar som användes i ett helt annat syfte än vad vi använder våra hästar till idag. Jag ska försöka att skriva mer om det nån annan gång.
Jag kände igen mycket av det som Ingela pratade om från min pappa och hans sätt att utbilda och umgås med hästar även om han aldrig har satt snitsiga ord på allt det som han gör eller de beteende som han ser och tolkar.

Inga kommentarer: