måndag 15 juni 2009

Jag bara ränner...

Min arbetsdag började kl. 7 med att kolla och svara på mail och organisering av arbetsuppgifter. Därefter drog Sarah och jag iväg till ATG med Top Nawaro som varit halt och är behandlad i vänster hovled och vänster has. Han var otroligt mycket bättre idag och blev behandlad en omgång till och fom torsdag ska han skrittas igång. Någon som är sugen att hjälpa till med att skritta honom torsdag-söndag? Sarah har ej möjlighet.
Hemkommen från ATG var det snabba ryck, in och skriva ut köpekontrakt och slänga med två grimmor och sen styrde jag kosan mot Gunnebo för att hämta två nya hästar som köpts in till verksamheten. Tyvärr var de inte så sugna på att kliva in i transporten så vi lastade stoet först och jag körde ner henne till O-hamn och så var det bara att vända om igen för att hämta valacken som då hade bestämt sig för att han nog inte ville bli kvar själv däruppe och klev på omgående. När jag fått hem alla hästar, mockat ur transport osv. var kl. 18.30 och så var det tusen saker kvar att göra men det får vänta till imorgon.
Nettan har börjat städa på anläggningen, det är så skitigt. Min önskan är att vi kan hjälpas åt under sommarledigheten att få lite ordning och reda och sen kunna hålla rent och snyggt även i höst och vinter. Alla sommarlediga, -Ni kan väl komma till ridklubben och hjälpa oss! Det skulle göra mig så glad. Jag trivs inte när det är smutsigt och det gör inte hästarna heller men det gör råttor, skalbaggar, flugor och diverse ohyra. Top Nawaro utanför ATG med sin skötare Sarah.
ATG-kliniken på Kalmar Travbana.
Plan del Mar, valack 12 år och ny skolhäst på ORK.
Mums del Mar, sto 11 år och ny skolhäst på ORK.

1 kommentar:

Linda sa...

halkade in på din blogg:)
Läste i kanten hästnamnet irco marco.. Min häst är också av irco marco stammen:)
Säkert många som har Irco marco men det var kul att läsa.
Min häst heter Ircos Emmygail:)
MVH Linda från motala