tisdag 16 juni 2009

Trolla med tiden

Jag fattar inte hur jag ska få tiden att räcka
till. Det är så mycket som jag vill göra och det mesta har så klart med ridskolan och ridklubben att göra. Det är många idéer och tankar under årens lopp som inte har förverkligats och även många som har genomförts också. Några kommer upp till ytan ibland och genomförs till slut trots allt och några kommer nog att bli liggandes längst ner i säcken för alltid. Men visst är det så att det är drömmarna och visionerna som är drivkraften. Att man målar upp en bild och ser den framför sig så tydligt och klart. Det kan handla om små saker och mjuka värden men det kan också handla om enorma projekt och drömmar om en anläggning i toppklass.
Det som är absolut viktigast för mig i en förening (oavsett inriktning) är att det finns en god stämning och kamratskap. Vi ska ha kul och vi kan ha olika åsikter men vi tillhör föreningen för att vi har gemensamma intressen och vi håller ihop.
Vi respekterar varandra och vi behöver inte gilla alla men vi är ändå rädda om varandra och visar hänsyn.
Drivkraften i mig är Oskarshamns Ridklubb inte vilken förening som helst utan Oskarshamns Ridklubb. Mitt mål är att det är en förening att räkna med inte bara för att vi har många medlemmar, många ryttare, flera ridbanor och en massa aktiviteter utan framförallt för att vi är ett så himla HÄRLIGT GÄNG!!!

ALLTID JOBBA PÅ GEMENSKAP OCH GOD STÄMNING!

7 kommentarer:

Linda sa...

Hejsan.. vad glad jag blev över att se din kommentar:)
Min häst är 3 år gammal ( född 2006) hon är jätte fin:) om du vill se nån bild så kan jag skicka bilder till din mail? Kram Linda

Linda sa...

Dina mål är väldigt bra! Där min häst står har de samma mål och det är kanon bra jag stormtrivs på nyckelby stall här i motala och alla är så skysta där det känns som ens andra hem:)
Kram Linda

Jessica Lindgren sa...

Ridklubben har tur som fått en sån eldskäl! Det låter som du har så roligt på jobbet och det är nog nyckeln till att behålla det brinnande intresset och kunna fortsätta vidareutveckla verksamheten! Låter som du gör ett toppenjobb.

Hästdagbok om Janna fan Althena sa...

Du gör ett jättebra jobb Madde, det är nog dig som jag bekymrar mig mest för. Du kan inte göra allt även om du vill, det vet jag att du vill. Ni kanske skulle göra en enkät-undersökning med privatryttare/lektionsryttare och fråga vad som är bra och mindre bra och vad som skulle värdesättas mest. Jämför sen med era egna mål och visioner och gör tidplan och prioriteringsordning. Och sen - DELEGERA ! Tyvärr tar man ju på sig alldeles för mkt själv och är lite för snäll mot andra.... Tänk vad mkt snabbare saker blir gjorda om 6 personer utför en extra uppgift än om en ska utföra sex uppgifter.
Bra stämning följer ofta positiv utveckling men det behövs positiva människor som dig oxå !!
Kämpa på men sänk ditt eget tempo och ha helikoptersyn !! Du gör ett jättebra jobb och gör livet skoj på ORK

Madde Dunsäter sa...

Tack alla för de värmande kommentarerna! :)

Enkätundersökningar har vi gjort vid ett par tillfällen och nu hoppas jag på det här projektet Morgondagens Idrott och att det ska kunna föra verksamheten och klubben framåt ytterligare.

Jag har ett kanonjobb som är väldigt stimulerande och roligt men som också kan vara väldigt krävande. Att utveckla/utvecklas och ha mål, drömmar och visioner är ett sätt för mig att kunna fortsätta med det jag gör.
Man får också tänka på att jag har olika roller, mitt yrke - ridskolechef, tävlingssektionen - ideell, hästen, träning och tävling - fritidssysselsättning.
Kram på er!

Ewa sa...

En kommentar till Eva-Lenas inlägg, det där med att delegera - det är inte så många som är intresserade av att hjälpa till när det väl är arbete på gång, hur ska vi ändra på det? Ju fler vi är som jobbar desto roligare är det!!
Vi har den bästa personalen också!!!
Kram Ewa

Carin sa...

Tid att bara vara är viktigt, många glömmer bort det. Specillt jag. Vill göra så mycket som möjligt på kort tid.