torsdag 14 januari 2010

Ungdomsledare

Vi har så många bra och duktiga ungdomsledare på klubben. Idag har jag anmält två "nya" ungdomsledare till kurserna som förbundet anordnar. Alla klubbens utbildade ungdomsledare håller i teorilektioner för ridgrupperna varje vecka och de gör ett fantastiskt jobb. Jag gick inte ULK-kurserna förrän jag var 23 år och jag har aldrig haft förmånen att verka på en ridklubb som skötare, ungdomsledare, stallvärd eller i ett BUS (barnungdomssektion) eller US (ungdomsektion) när jag var barn eller tonåring. Det kan jag idag vara lite ledsen över. Ta chansen alla ni som har möjligheten att vara ledare eller delaktig på ett eller annat sätt i en ridklubb eller någon annan förening. Jag tror att det är något man aldrig ångrar!

3 kommentarer:

Mathilda sa...

SV: Vad roligt att du tycker det! :) Skulle vara väldigt trevligt om du kunde lägga ut någon rolig övning som man skulle kunna testa. Det är ju alltid roligt att ta del av andras kunskaper! :)

Jessica Lindgren sa...

Vad kul att Nostalgitrippen är på gång. Jag har några foton att bidra med, ska bara scanna dem (glömmer ju hela tiden).
Förresten går flera av de gamla hästarna att hitta i SH:s "Blå basen". Där kan du hitta både Horshaga Modell (My), Count (Conte), Fox Light, Värends My mfl.
http://sh.freefarm.se/sh/

Madde Dunsäter sa...

Tack för tipset, Jessica! Ska kolla upp detta!