torsdag 20 augusti 2009

Kvalitet bättre än kvantitet

När man har ont om tid så måste man vara effektiv. Jag var så snabb idag och red Femman med både pondus och auktoritet. Jag hade två timmar på mig och jag kan inte göra avkall på framskrittning och uppvärmning så det gäller istället att se till att saker och ting blir som man tänkt sig redan från början. Här fanns inget utrymme för några misstag. Renodla hjälperna, rida bakifrån och fram till handen och så hoppa en liten enkel bana (den bana som jag hade på träningarna i tisdags). Jag övade precis som mina elever fick göra på att vara i lätt sits hela banan och se där, jag fick väl till en riktigt bra runda med flera "goa" avsprång. Femman har latat till sig lite men idag fick han inte ens chansen att tänka tanken. En dusch fick han efteråt och så puts av utrustning och så var dagens träningspass avklarat.

Inga kommentarer: