tisdag 18 augusti 2009

Uthållighet och beslutsamhet

Ibland går inte saker och ting som man tänkt sig. Man hamnar kanske i negativa tankemönster, svackor och man har motgångar som man tycker att man inte gjort sig förtjänt av. Det kan vara svårt att hantera och man tänker om jag bara red bättre, hade en duktigare häst eller nyare sadel...
Man kanske tycker att alla andra är mycket bättre än vad man själv är och ser inte alltid i alla lägen hur mycket alla andra (de allra flesta) också har fått kämpa för att nå framgång. En del får ju så klart kämpa mer än andra, så är det bara.
Istället för att lägga sig ner och bara dö (vilket man ju kan vara sugen på ibland) brukar jag tänka på nedanstående citat som jag har inramat hemma på väggen. Det får alltid mig att vilja lite till, kämpa lite mer och faktiskt tro på mig själv en liten stund till...


Ingenting i världen kan ersätta uthållighet.
Endast talang räcker inte, ingenting i världen är vanligare än resultatlösa människor med stora talanger.
Detsamma gäller för genialitet, misskända genier har rentav blivit ordspråk.
Inte heller kan det räcka med bildning, världen är full av bildade förlorare.
Uthållighet och beslutsamhet allena förmår allt.

1 kommentar:

Hästdagbok om Janna fan Althena sa...

Det är så sant ! Allt går inte att köpa för pengar och det är tex tålamod,envishet, vilja och ambition !
Och visst vill man lägga sig ner och dra ett täcke över sig ibland !!
Jag undrar om det inte är urbota optimister som får dom egenskaperna ovan..... Jag tror det ! Man måste vara optimist och kunna slänga allt surt bakom sig och på det igen!