tisdag 24 november 2009

EFTERLYSNING!!!

Lansiär är en gammal hingst som finns bakom både
Drucilla och Mark Five.



Med tanke på alla kommentarer som jag fick på mitt Nostalgi-inlägg, se det här, så efterlyser jag härmed bilder och information om gamla lektionshästar och privathästar som funnits på Oskarshamns Ridklubb tidigare. Både på den gamla goda Sandåsa-tiden men även på den nya anläggningen (som även den börjar bli gammal) på Gamla Västerviksvägen.

Vi ska försöka att publicera bilder samt info på hemsidan på gamla godingar och jag tror att många kommer att vara intresserade av detta.

Har du bilder eller gamla minnen så vill jag att du hör av dig till mig så kan jag vidarebefodra detta till Therese som är fd. lektionsryttare på ORK och initiativtagare till detta projekt.

3 kommentarer:

malin sa...

halloj :D hoppas allt är bra :D!
gå in på http://www.allbreedpedigree.com/ där finns massa stam låångt tillbaka och bilder på många :D kul sida !!

kramar

Ewa sa...

Lansiär fanns hos Dream Boy också.

lina sa...

hej madde, skulle man anämla sig till stallvärdsdagen som är imon ?
å i så fall är det försent nu eller ?
&en sak till när jag endå är igång, vilken tid vare ?
&juste ennu en grej, jag måste gå lite tidigare isf, för jag rider lektion vid halv 5 ;)