onsdag 18 februari 2009

Banhoppningsträning

Igår var det banhoppningsträning på ORK. Jag skulle ha ridit men Femman hade 38,2 i temp och han brukar ligga på stadiga 37,7 så jag tordes inte anstränga honom utan han fick göra ett lite lättare pass. Bättre att ta det säkra före det osäkra. Jag lät banan stå kvar tills idag och idag hade han 37,7 igen så då tränade jag på banan i morse.
Banan var på drygt 1,20 m höjd och nedan är min utvärdering;
Resultat; Bättre än väntat
Framridning; Bättre än väntat
Vad gjorde jag som ryttare BRA på framridningen (minst 2 saker); Jag var noggrann och avspänd
Vad vill jag förbättra på framridningen (endast EN sak, det viktigaste just nu); Fler ökningar och minskningar
Vad gjorde jag som ryttare BRA inne på banan (minst 2 saker oavsett resultat); Jag var fokuserad och red mjukt
Vad vill jag förbättra inne på banan (endast EN sak, oavsett resultat); Rida med mer galopp i svängarna
Fanns det något i mina förberedelser som jag kunnat göra bättre (av det jag KAN påverka); Jag kunde ha tänkt igenom banan och hur den skulle kännas att rida
Vad i mina förberedelser är jag NÖJD med och måste ta med mig till nästa gång; Mitt lugn och noggrannhet

1 kommentar:

Maria Roth sa...

Bra att göra en sån där utvärdering. Det skulle alla göra egentligen :)