söndag 22 februari 2009

Utvärdering tävlingsstart

Framridningen gick sämre än väntat och banan gick bättre än väntat(förutom resultatet). Det som jag gjorde bra på framridningen var att hålla ihop mina händer och jag tempoväxlade mycket och inne på banan var det bra att jag red som jag planerat med stor och rund galopp i svängarna (och den fick jag verkligen kämpa för kan jag säga) och så red jag till bra avsprångspunkt på alla hinder. Det jag vill förbättra under framridningen är renodling av vändande hjälper och under banan är det att fortsätta rida med stor rund galopp. Så slutligen det jag skulle kunna ändra i mina förberedelser är att hitta ett par varma skor/stövlar så jag slipper frysa om fötterna.

1 kommentar:

Hästdagbok om Janna fan Althena sa...

Skönt med en bra känsla på årets första tävling. När är nästa ?
Din utvärdering tycker jag verkar bra.Att reflektera på både bra saker och vad vi kan förbättra är vi nog ganska dåliga på. Speciellt vad vi har gjort bra, dåliga saker är lättare att peka på.Lycka till framöver!