tisdag 10 februari 2009

En oas

Ibland behöver man ta en paus från vardagen, en liten mini-time-out för att orka. Mitt smultronställe och ett av mina andningshål är Café Orchidéa mitt i Kråkrumsbacken. Idag gick vi dit hela familjen. Bland alla ljus, udda möbler, allt ljuvligt "krimskrams" och den flummiga musiken kan man verkligen luta sig tillbaka, rensa huvudet och samla ny kraft. Har ni smakat deras paj med fetaost och soltorkade tomater eller den vegetariska lasagnen eller dumlekola pajen med glass? Jag säger bara mmmm........

2 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med, där är mysigt! Jag och Catarina går alltid dit när vi träffas och jag vill helst sitta i gungstolen och dricka kaffe och äta någon av deras goda pajer.

Anonym sa...

Pajen med dumle, It's to kill for... ;-)
Fast tänderna gillar den inte... *flinar*
/Helene