tisdag 31 mars 2009

Det första man blir blind på är ögonen

Tappsko idag! Ingen träning för Tomas, istället ut och leta sko i hagen. Jag fattar inte det här men varje gång jag ska ge mig ut för att leta efter tappsko så tänker jag att jaja det här ska väl inte vara så svårt, den hittar jag nog direkt. Så tar jag två steg in i hagen och då blir jag helt plötsligt blind och ser ingenting. Ljuset är för starkt och blicken bara flackar och det slutar med att jag kommer in utan sko och måste sätta mig ner och vila och dricka vatten. Helt utmattad blir jag!
Men skam den som ger sig. Jag ger mig ut i hagen en gång till och letar och precis när jag gått igenom hela hagen en gång till och ska ge upp så ligger den där framför mig helt plötsligt. Eftersom hela mitt tidsschemat spräckts så blev det longering idag igen.

Inga kommentarer: