måndag 30 mars 2009

Longering

Femman för tre månader sedan

Femman idag. Han är mer genomsläpplig och har fått lite mer muskler.

Hela förra veckan var Femman ledig. Jag tyckte att det var ett bra tillfälle att ge han ett break nu i samband med att stallet är stängt och jag vill absolut inte riskera att anstränga honom om han bär på någon infektion. Så verkar dock inte vara fallet och idag var det dags att komma igång igen. Det blev longering på utebanan. Först får han komma igång i bägge varv och alla gångarter utan att vara inspänd därefter sätter jag ganska kort inspänningstygel på den inre sidan (varvbyte efter ca 20 minuter) och till sist avslutar jag i bägge varv utan inspänning i alla tre gångarter. Jag växlar mycket mellan de olika gångarterna, olika storlek på volt samt raka spår och tempoväxlingar.

2 kommentarer:

Jessica sa...

vad fin han ser ut! kram Jessica

thesshanning sa...

VA MED I TÄVLINGEN OM ETT SNYGGT SCHABRAK! :)