fredag 27 mars 2009

Regnet det bara öser ner...

Min arbetsdag började med att vi fick ta in alla hästar från hagen. Klockan var bara 12 men det regnade hela förmiddagen och hästarna kom in och var kalla och frusna. Av med alla våta täcken och in i torkrummet och på med fleecetäcken.
Eftermiddagen har fortsatt med löshoppning, dressyrträning och två hopplektioner. Alla elever och hästar är sååå duktiga och mest imponerad är jag över min sista seniorgrupp som idag hoppade en serie med fem hinder. Kanon! Att de vågade är fantastiskt för de har inte mycket hoppning i sig och självklart är hästarna super men det krävs ryttare som rider och vågar för att det ska bli bra. Bra jobbat! Några bokade in privatlektioner eftersom det nästa vecka är teorivecka och veckan därefter långfredag.

3 kommentarer:

Maria Roth sa...

Sv: Haha.. Ja, men hon var ju "crazy" jämfört med hur hon är när tex jag hoppar henne ;)

Men jämfört med Brassia så kan jag tänka mig att hon är lugn som en filbunke.. ;)

Hästdagbok om Janna fan Althena sa...

Det var så roligt att rida lektion idag , Madde ! Tack !

Hästdagbok om Janna fan Althena sa...

Tack för att ni täckte om mig och att jag fick komma in tidigare när det var så taskigt väder ute hälsar Strawira