torsdag 5 mars 2009

Ingen utväg

Idag hände det oundvikliga. Sjögrens Lås & Brandskydd fick komma till ridklubben för att borra upp låset och sätta dit ett nytt på mitt skåp i omklädningsrummet. Nycklarna försvann en söndag i augusti och ända fram tills nu så har jag trott att jag ska hitta dom. Johan har dessutom förbjudit mig att bryta upp skåpet och sagt att jag helt enkelt är TVUNGEN ATT HITTA NYCKLARNA! I sex månader har jag delat skåp med Nettan och jag känner att situationen börjat att bli alltmer ohållbar. Framförallt känner nog Nettan det men finkänslig som hon är säger hon inget. Det skulle varit tvärtom istället...
Jag är ju kund hos Sjögrens sen tidigare. I samband med att skåpnycklarna försvann så försvann även min husnyckel och den dag Johan åkte på svensexa fick jag ta hans nyckel. Jamen gissa hur många minuter han hade varit borta innan jag hade låst in nyckeln inne i huset. Så fort Sjögrens hade hjälpt mig in i vårt lilla kedjehus så beställdes det två husnycklar till, en till mina föräldrar och en till Johans föräldrar. Några dagar dagar senare hittade jag nyckeln i växelspaken på min 745:a när jag la i tvåans växel. Undrar hur lång tid det tar innan jag hittar de gamla skåpnycklarna och slarvar bort de nya.

1 kommentar:

Hästdagbok om Janna fan Althena sa...

Hmmm, en viss persons nyckel satt kvar i dörren till sadelkammaren idag. Undrar vem som var ägare till den nyckeln ? :-)