lördag 7 mars 2009

Smaken är som baken

Hoppträning för Arnold idag. Åh, det är så roligt! Jag har hoppat Femman och Brassia. Hade mina nya, fina stövlar och matchande tröja och schabrak.
Jag har ju fått lite olika reaktioner på stövlarna. Här är några kommentarer;
-Häftiga!
-Jag är i chock!
-Det kommer ta lång tid att smälta!
-Åh såna vill jag ha fast rosa!
-Jag tycker faktiskt inte att de är snygga!
-De livar upp. Alla blir glada!
-De passar bra till din kavaj!
Och så Edvins kommentar då som gav mig ett gott skratt länge
-Såna borde man kunna sy i syslöjden!

2 kommentarer:

Hästdagbok om Janna fan Althena sa...

Visst är smaken som baken. Men du vet,vi andra är lite tröga. Det behöver smälta in i huvudet ett tag, sen upptäcker man att dom är ju faktiskt snygga. Först är det bara så ovanligt och vi är ju ganska konservativa. Men visst är det kul att få människor att höja på ögonbrynen och vara först med någonting.Vänta bara, snart sitter många med dina stövlar i alla möjliga färger.

Madde Dunsäter sa...

Ja visst är det så. Jag är ju likadan själv men sen gillar jag att "piffa" till det och hitta på saker när jag är lite uttråkad. Den här gången blev det ett par ljusblå stövlar. Sen är det frågan hur länge de kommer att vara snygga och roliga. Man vill ju egentligen ha sina ridstövlar i många år. Det återstår att se. Vi ses imorgon!