måndag 6 april 2009

Skolor och byten

På instruktörsridningen idag för Tomas fick jag rida öppna och sluta och några byten. Nettan red Chili och Helle red Migo. Nettan rider ju Chili bra och trivs med honom och Helle var skitduktig med Migo som ju kan vara lite besvärlig att sätta i ordentligt arbete men det såg riktigt bra ut. Själv så sliter jag hårt på Femman. Han försöker ju på sitt egna lilla sätt att komma undan, guppa lite med huvudet så man glappar med tygeln och så skjuter han ifrån med bakbenen istället för att bära upp och driva framåt med dem. I öppnan ska jag vara mer noga med att han är böjd i kroppen och han får inte förböja halsen. Slutorna var ok och där ska jag tänka att pannan ska vara parallell med långsidan och så kan jag rida lite tempoväxlingar i rörelsen. Femman hittar på lite på egen hand när han tycker att saker och ting blir lite jobbiga, så i galoppen när jag sätter lite press på honom så byter han ibland eller "låtsasbyter". De riktiga bytena idag (som jag gjorde) var ok, inga travsteg. Rolig träning!

Inga kommentarer: