tisdag 12 maj 2009

Massage

Idag kom Anette Olsson och masserade Femman. Hon är så duktig. Hon tyckte att han kändes fin för att ha tävlat i förrgår och han var spänd lite här och där men inget onormalt utan bara ett tecken på att han använt sin kropp. Han var också något lite "svampig" runt vänster framkota så det får jag hålla lite koll på. Men precis som Anette också nämnde så är hon extremt petig vilket jag också vill att hon ska vara. Massagen i sig är ju bra för välbefinnandet men sen är det också bra att får veta vilka muskler, kroppsdelar, senor, ligament, leder osv. som är ömma, spända eller fyllda för att kunna förhindra och förebygga skador. Jag hade gjort min läxa och stretchat honom ordentligt. Jag tror faktiskt att det är dags att lägga till några fler stretchövningar faktiskt. Tex dessa;

4 kommentarer:

Hästdagbok om Janna fan Althena sa...

Tack för en riktig toppenlektion idag Madde!! Det var länge sen jag tyckte det var så roligt och spännande att rida lektion.Du har verkligen riktigt bra upplägg på dina lektioner !! Kanoners!!

Madde Dunsäter sa...

Åh tack så mycket! Det var roligt att du var med och kul att se att ni gör framsteg hela tiden. Jag tyckte hon var så fin i formen idag Strawira. Ni har gjort ett kanonjobb Mia och du!

Hästdagbok om Janna fan Althena sa...

Jag hoppas vi får vara med fler gånger för det var verkligen kul! Det var ju lite utmanande och jag tycker att det är lite läskigt med upphöjda cavaletti ,men det är ju utmaningar som är så roliga. (När man väl har gjort dom:-)) Kan erkänna att jag var lite nervös först!
Jag förstår inte var du får alla dina övningar ifrån men roliga är dom och det känns så seriöst och välplanerat och det är nog ingen risk att dina elever tröttnar. Man vet aldrig vad du har i bakfickan :-)

Madde Dunsäter sa...

Tack igen! Det är bara att säga till när du vill vara med så går det bra!