fredag 9 januari 2009

Gotlandsruss

I slutet av terminen precis innan jul blev både Undra och Chili halta. Chili blev halt när han bråkade med en kompis i stallgången om allt julpynt, framförallt granriset. Han drog det kortaste strået och fick boxvila en stund.
Undra rymde ur hagen. Inte en gång utan hur många gånger som helst. Sen blev hon halt och fick boxvila.
Nu är båda ohalta och igångsatta men Undra får fortfarande stå i sjukhage för annars rymmer hon.
Hur ska man få ett russ som har kommit på att det hur lätt som helst kan lägga tråden på ryggen och smita under staketet att stanna i hagen hos sina kamrater?

6 kommentarer:

Anette sa...

Du det problemet hade vi med ett av fåren i sommras. Vi löste aldrig det. Hon gick ut o in som hon ville, men det är ju lite värre med ett gotlansruss:)

Madde Dunsäter sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Madde Dunsäter sa...

Ja fast dom är ju inte helt olika, fåret och russet menar jag. Det konstiga är att hon inte rymmer ur sjukhagen. Borde vara dötrist att stå där.

Anette sa...

Ja man tycker det. Nä nu orkar jag inte vänta på mekanikern längre. Som du skrev förut: En bra kvinna reder sig själv!! Jag får gå bort o kolla på klippmaskinen igen!

Hästdagbok om Janna fan Althena sa...

Hon kanske inte har några kompisar :-(

Carolina sa...

har jag missuppfattat helt eller stämmer det är du äger, känner den som äger gotlandrusset Undra. Jag hade nämligen ett gotlandsruss som hette Undra för några år sedan och undrar om det är samma sto.

svara gärna på min blogg
carolinalennestal.blogg.se