söndag 11 januari 2009

Halt, ohalt...

Igår när jag kollade Femman på eftermiddagen var han halt igen. Idag när jag kollade han på lina var han ohalt men rör sig med ganska kort steg och något ovilligt i höger varv. Lilian (veterinär med egen häst uppstallad på klubben) kom lägligt förbi precis när jag longerade och hon kunde inte se någon hälta eller rörelsestörning alls.
Idag har jag hållt träning för Josefina och Shadow och det går framåt kan jag säga även om Josefina är ganska tröttt efteråt. Shalle är krävande att rida men rolig!:)
Imorgon är allt som vanligt för mig igen. Föräldraledigheten är till ända och terminen är i full gång sedan i onsdags och mina träningar kör igång i veckan och Arnold-träning i helgen.
Nytt år, ny termin och nya friska tag!

4 kommentarer:

Hästdagbok om Janna fan Althena sa...

Grattis ! Så var den ledigheten över!

Men hoppas nu att femman snart kommer igång igen. Nu när du är så igång ! Han sparkade rätt friskt idag då vi höll på med höet, jag pratade med honom men han ville inte lyssna. Ge mig mat !!! skrek han !

Hästdagbok om Janna fan Althena sa...

Vet ju inte var hältan sitter men du har ju haft en annan typ av träning på sistone ,kan det ha betydelse ? Fast då borde det ju inte bara synas på " ett ben " förståss....

Madde Dunsäter sa...

Ja jag vet inte. Tanken har ju slagit mig men jag tror och hoppas att det är något högst tillfälligt som han har ådragit sig.

Madde Dunsäter sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.