torsdag 1 januari 2009

Teamwork

Igår på nyårsafton hade jag fodringen. Caroline hjälpte mig och vi var klara redan strax innan 10. Jag som var orolig att jag inte skulle hinna med Femman.

Det har blivit två mellandagar vad gäller träningen. Han har arbetats rätt intensivt den senaste veckan så nu har jag longerat i två dagar. Men ingen rast och ingen ro det har självklart arbetats på linan. Har masserat ryggen på honom först för att sedan skritta fram 10 minuter och därefter värma upp i alla tre gångarterna på linan men utan inspänning. Sen har jag kört bara trav och med en inspänningstygel på den inre sidan för att få han i riktigt låg form.
Igår hade han jättesvårt i höger varv men det var mycket bättre idag. Han var även lite öm och stel i ryggen igår men det var han inte idag.
Elsa var med mig idag och Nettan fick hjälpa oss så att hon kunde rida ett varv på Femman.
Nyårsafton

Nyårsdagen

2 kommentarer:

Hästdagbok om Janna fan Althena sa...

Oj så fint han jobbar på sista bilden.

Madde Dunsäter sa...

Ja det kändes faktiskt som att högervarvet lossnade i dag mer än vänster.