fredag 23 januari 2009

Min alldeles egna lilla elitgrupp

Jag vet egentligen inte riktigt hur det kom sig men jag gick genom stallet idag när min 18.00 grupp höll på att sadla och tränsa sina hästar. Jag vet inte riktigt men de diskuterade något om at de kanske inte skulle kunna bli elitryttare ändå. Eftersom det är "mina" tjejer så kunde jag inte låta bli utan sa -Men allvarligt, trodde ni verkligen det? Då säger Malin -Jamen vadå när man var liten ville man ju bli en ny Malin Baryard. Jag fortsätter med att säga -Jamen se till att börja med och vinna Ridskolecupen då. Malin säger -Ja hon har rätt. Vi kan inte hålla på och komma tvåa, i år måste vi vinna.
Man kan väl inte anklaga mig för att vara varken pedagogisk eller uppmuntrande i mina uttalanden mera elak och spydig i så fall, visserligen med glimten i ögat och humor.
Det visade sig i alla fall att de var fantastiskt duktiga på hopplektionen och de visade verkligen sin gamla ridlärare att de är elitryttare på ridskolenivå så fom idag är jag ridlärare för en elitgrupp.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Och jag är stolt medlem av den gruppen :) HAHA.

Det var ju upp till bevis helt enkelt idag, vi var tvugna att visa att vi kan vara på ridskoleelitnivå iallafall :) Det tycker jag vi lyckades med!

Anonym sa...

Hehe tack, men det mesta brås ju på ridläraren !:D
kram

Anonym sa...

Vi har ju ridit för dig i ungefär 100 år, så något måste vi ha lärt oss!