onsdag 14 januari 2009

När man får skylla sig själv

Igår började jag skritta Femman igen, 40 minuter i nya ridhuset. Först några varv på lina för att se att han var ohalt. Provade att trava lite på långsidorna och det kändes ok. Femman testade så fort han kom in i ridhuset om han kunde få lov att lägga sig ned och rulla med sadel på. Nu var det ju matte som höll i tyglarna så det blev inget av med det. Annat var det när jag efter en klubbhoppning bad Johan att gå lite med Femman för vi skulle plocka in banan. Rätt var det var kom barnen instudsandes och säger -Vet du, Femman la sig ned och rulla med sadel på och Johan gjorde iiingeentiing! Jaa vad säger man...
Thomas var där uppe och red samtidigt. Han börjar komma igång med Pajana igen som nu verkar vara frisk.
Femman får gå på lite halvfart nu hela veckan. Har sedan längre tillbaka en massagetid inbokad på måndag så får vi se då hur han känns.

5 kommentarer:

Hästdagbok om Janna fan Althena sa...

Haha, ja det gäller att vara konsekvent!!!
Hoppas att han får vara ok nu.
Vem har du som masserar ?

Madde Dunsäter sa...

Jag har så länge jag haft Femman anlitat Anette Olsson. Hon är Equiatriker och kanon tycker jag. Jag tror att Victoria brukar ha henne till Strawira också.

Anonym sa...

Vad ska man göra då?
Det enda jag(Johan)brydde mig om var att klara livhanken. Är SÄKER på att han funderade på att äta upp mig då.

Madde Dunsäter sa...

Nej då, Johan. Femman äter torkat gräs=hö och havre, inte människor. Han är ju dessutom världens snällaste. Han har väl bara precis som jag kommit på att det går att köra med dig:)

Anonym sa...

Johan säger:

Han bara spelar världens snällaste. Igentligen så har han onda planer och inväntar rätt läge på att ta över världen. När min polare Micke fick sin bil stulen så låg det en skosömn där, förklara det?(tror det heter så va?)