söndag 25 januari 2009

Vilken träningshelg!

Jag är så nöjd med helgens träningspass. Idag tog jag ut Femman i god tid för att skritta fram ordentligt och jogga ur eventuell träningsvärk. Han var jätttefin på träningen! Jag fick avsluta med att hoppa några språng lite högre. Det kändes jättebra!
Det jag ska öva på är att ha igång och aktivera galoppen mellan hindren (den blir lätt monoton) samt kuna vara mjuk och följsam mot.
I framridningen fick vi galoppera på volt över en bom med samma antal galoppsprång flera varv. tex 20 eller 22.
Efter träningen blev det stretch, penzim på hans manke, arnika på bakknän, värmesalva på ryggen samt kyllera på benen. Senare ikväll gör jag som igår och tar ut och leder han ca 15 minuter.


1 kommentar:

Hästdagbok om Janna fan Althena sa...

Ni såg ut att vara i fin form, både du och femman ! Lovande inför vårens tävlingar.