söndag 4 januari 2009

Min häst är så fin

Så mjuk och spänstig som Femman var idag tror jag aldrig att han har varit. Longeringen har gjort nytta!
Nettan och jag red ihop idag. hon trimmar på med Leunora. Lite tillridning av skolhästarna är aldrig fel. Även om man inte hinner titta så mycket på varandra är det ändå kul och motiverande att rida ihop.
Man slänger ju alltid nåt getöga eller får nån kommentar.

Efter ridpasset stretchade vi hästarna. Jag kör bara de med benen rakt fram och rakt bak och ryggen.
Idag hade jag hemma två träns och hoppsadeln för en nogranna rengöring och insmorning. Jag bänkade upp allt framför tv:n i vardagsrummet och tänkte att Johan kommer att få spelet fullständigt på mig. Skilsmässa?
Men nej då, han kommenterade det inte ens. Kan det vara för att jag häromdagen berättade att min kompis Fredrika har sina sadlar upphängda på sadelhängare i vardagsrummet:-) eller att de har legat i hallen hela veckan så att han äntligen är glad att få slippa dem.

Passade på att kolla mina stigläder och visst var de ojämna. Det skiljde ett halvhål mellan dem. Har försökt att bygga om hoppsadeln med wettextrasor, se bild. Det har funkat förr!

Inga kommentarer: