tisdag 6 januari 2009

Kortsiktiga mål

Jag anser att det är väldigt viktigt att ha mål. Jag har alltid haft mål men det har varit övergripande eller långsiktiga mål. Tex att jag ska rida 1,50 hoppningar eller under året starta 1,40.
Har kommit underfund med att det är jättebra att sikta högt och långt fram men det är minst lika viktigt (om inte viktigare) att ha kortsiktiga mål för att inte tappa sugen och verkligen nå de lite större målen.
Jag har två delmål just nu och det ena är att förbättra formen på Femman genom att lösgöra honom och det andra är att förbättra sitsen.
Nästa gång jag tränar för Kiddet den 6-7/2 ska jag kunna lägga ned Femman och näsan ska vara i höjd med framknäna och nästa gång som jag tränar för Ansie ska jag kunna sitta ner och han ska kunna acceptera det och korta sig.

Inga kommentarer: