torsdag 22 januari 2009

Körträning, hoppträning och privatlektioner

Dagen började med tömkörning av Dolanga. Nettan och pappa trimmar på med henne och det går riktigt bra. Dolanga är en kanontrevlig häst men hon är ganska känslig och med lite nerv i sig. Målet är ju att vi ska kunna köra vår ardenner med vagn innan sommaren. Jag fick hjälpa till idag och vi hängde efter en lina och övade lite att gå emellan och lyfta upp två björkslanor längs med sidorna på henne.
Sen hoppade Nettan på Tarok, en skolhäst och jag på Femman uppe i nya ridhuset den övning som jag har haft på kvällens hoppträning. Sofia kom in samtidigt och hängde också på och hoppade. Kul!
Tarok är en superfin häst och Nettan rider han så fint!
Tyvärr så fick Femman en spark av Tarok när jag red förbi (kanske lite väl nära). Jag var snabb på med kyllera och så är det bara att hålla tummarna för att det inte blev nåt.
Vidare har jag haft två privatlektioner på skolhäst, en hoppträningsgrupp för ponny och en hoppträningsgrupp blandad med skolhästar och privathästar.
Som vanligt sköter sig alla bra, både hästar och elever!

Inga kommentarer: