onsdag 17 december 2008

Arbetsgivardag

Igår var jag på Skatteverkets utbildning om kontrolluppgifter och deklaration på Brofästet i Kalmar. Alltid lika lärorikt och nyttigt!
Nu måste jag ta tag i och börja lämna skattedeklarationer och kontrolluppgifter elektroniskt känner jag.

Johan och Elsa kom ner till Kalmar när kursen var slut och vi stökade undan vår uppskjutna shopping. Jag hittade en del hästprylar på City-Gross. Jag handlade läderolja (nu ska stiglädren på dressyrsadeln äntligen bli mjuka), ett dressyrspö, snygga bruna benlindor (de ska jag ha när jag ska träna för Kiddet nästa vecka), pälsglans (den som jag hade har försvunnit), hovkrats och ett par bruna ridhandskar.
Ida fick rida Femman på sin ridlektion. Fick ett sms från Frida (som hade gruppen) att det hade gått jättebra.

Det är en del pusslande nu på jobbet när både Nettan och Peter är sjuka. Frida har hoppat in och tagit Nettans lektioner och så får vi andra skjuta lite på våra tider. Det går bra men det är bara det absolut akuta som blir gjort. Vi har hela terminsplaneringen kvar att göra. Suck!

Inga kommentarer: