onsdag 10 december 2008

Bra dag på jobbet!


Efter att ha intagit en stadig och väldigt delikat lunch, stekt strömming med potatismos, skirat smör och lingon, på Steakhouse med Johan och Elsa var jag redo att tackla dagens utmaningar.
Började arbetsdagen kl. 13. Det blev en hel del smått och gott gjort. Bla anmälde jag ett lag till Ridskolecupen och ett till ponnyallsvenskan i dressyr div.2. Jag beställde en digitalkamera till klubben så vi kan ta bilder på verksamheten och till hemsidan eftersom jag har använt min flitigt och nu är den trasig.
Jag bokade Tomas till ridning för oss övriga instruktörer på måndag 12.30. Ska bli kul!
Uppdaterade hemsidan, svarade på några mail och beställde Ridhandboken 1 & 2 till Tomas .
Har haft fyra ekipage i dressyrträning idag. Skulle varit fem men en fick problem med transporten. Har haft en hopplektion med skolhästarna också. Erika hade med sig egen ponny och Sanna fick rida med på Femman. Banhoppning med lite olika linjer, böjda och raka spår, totalt 11 hinder. Alla skötte sig fantastiskt bra!
Jag har trimmat lite på Brassia också åt Lilian. Red väldigt många övergångar = nyttigt för både häst och ryttare!
När jag var färdigriden mötte jag Thomas som varit med sin häst på ATG-kliniken för vilken gång i ordningen vet jag ej. Halt var den i alla fall, igen fast nu satt det på något nytt ställe. Otur!

Jag har anmält mig till hoppträning för Ann-Sofi Oscarsson på Udden den 29-30/12. Det ser jag fram emot!

Inga kommentarer: