onsdag 24 december 2008

Julaftonsmorgon i stallet

Det är en mångårig tradition på klubben att samlas i stallet kl. 6 julaftonsmorgon och göra tårtor till hästarna. Därefter äter vi själva julgröt och skinksmörgås samt har julklappsutdelning. Barnen köper klappar för 20:- och de vuxna för 40:- och så byter barnen med varandra och de vuxna med varandra. Jag fick ljus och servetter i mitt paket. Själv hade jag köpt en bok med kloka ord. Jag gillar sånt speciellt till jul. Nettan får alltid ett visdomsord i sin julklapp.

Jag bjussar på ett här i bloggen;
De flesta människor är ungefär så lyckliga som de bestämmer sig för att vara.

Jag har fodringen två gånger per år och det är alltid julafton och nyårsafton. I fodringen ingår morgon-, middags- och kvällsfodring, in- och utsläpp samt mockning åt skolhästarna.
Tårtverkstad

Mums, alla hästarna käkar glatt! Idag behöver de inget kraftfoder på morgonen. Det räcker med jultårta.

Leuonora äter sin tårta gjord av knäckebröd , betfor, morötter och äpplen.

Mark Five tror att han är i himmelen!

Bisse och Ewa fixar julfrukost.

Julklappsutdelning



Inga kommentarer: