tisdag 9 december 2008

Sitsträning på lina

Visst blev det sitsträning för Nettan idag. Tomas kom också in och hjälpte till. Jag plockade bort stigbyglarna på dressyrsadeln och putsade det skitiga tränset från igår (det blev ju så sent) och sen övade jag på att sitta på min häst i trav eller kanske övade jag mest på att inte trilla av .
Trots att jag hade kört några av mina effektivaste stretchmoves, balans- och pilatesövningar innan så var det väldigt skumpigt. Men, men det är som Tomas säger -Det är bara att öva!

Hela skänkeln intill hästen, rakt över, inte sänka vänster axel och inte guppa med huvudet!
Till nästa termin måste jag ordna instruktörsridningar för Tomas.
Tack Nettan och Tomas för hjälpen idag!

Idag har vi lagt in pinnflis i bägge ridhusen. När det får fördelas jämnt och harvas kommer det att bli riktigt bra. Har fått mycket gjort på kontoret och så har vi haft personalmöte också. Inget nytt under solen!

Inga kommentarer: