söndag 7 december 2008

Kvalité bättre än kvantitet!

Jag ska inte påstå att det har blivit omöjligt att träna intenisvt efter det att man har fått barn. Det krävs bara lite mer planering, uppfinningsrikedom och vilja.
Eftersom Johan jobbar natt hela denna helg och sover på dagarna och bara stiger upp, äter och åker till jobbet igen så har jag ju inte så mycket nytta av honom. Förr brukade jag vara sur och vresig och anklaga honom för att jag inte hinner med ridningen men där har jag ju tänkt om för det hjälper ju inte mig precis, jag är sur och han blir sur när jag skäller och hästen går dåligt för han känner att jag är förbannad. Nä det är bara att vara kreativ och hitta på egna lösningar för att lyckas här i livet.
Dessutom behöver Johan arbeta väldigt mycket framöver om han ska överleva 2009. Vi slog vad i går kväll och den som förlorade ska få betala alla den andres räkningar hela nästa år. Ni må tro att jag ska leva gott eftersom det var jag som vann.
Vi slog vad om vem som skulle vinna Stjärnor på Is. Jag hade tänkt att säga Jesper men Johan hann före så jag fick satsa på Markus istället och det behövde jag ju inte ångra.
Elsa får alltså hänga med ganska ofta till stallet när jag rider och leka med sin hink, spade och skottkärra. Hon sitter i kanten på ridhuset och leker och ibland har hon med sig lite fika också.
Jag säger bara det; Tack gode gud för det Nya ridhuset och att Femman är snäll.
Igår satt hon alltså där och lekte när jag red. Jojjo och Hanna kom också och även Erika på slutet. Rebecca och Jenna lekte lite med Elsa och jag fick snabba mig på.
Framridningen kan man ju inte göra så mycket åt utan det är ju huvudarbetet som man får korta ner.
Som tur var hade jag en effektiv övning. Jag hoppade samma bana som han gått på löshoppningen dagen innan. Räcke ett galoppsprång - trestuds - ett galoppsprång räcke.
Nyttigt!
Tre gånger i bägge varv räckte gott! Vi hade inte gjort det bättre om vi ridit fler gånger.
Idag har han haft ledig dag=ingen ridning! Inte riktigt min grej! Ledig dag är egentligen skritt i skogen eller något annat lättsamt men, men...
Tur att Carro sköter om honom fredagar-söndagar. Mockar, kör in spån, ryktar, ställer fram havre.

Inga kommentarer: