lördag 20 december 2008

Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.

Idag följde Elsa med till stallet eftersom Johan jobbar 7-19. Jag hade tänkt att tömköra och sett fram mot det men ingenting blev som jag tänkt. Femman lyssnade inte och ville inte göra halter och jag kan inte direkt sätta fingret exakt på vad det var men på något lustigt vis var han spänd och betedde sig mycket egendomligt. Träningsvärk? Kanske, eller har jag varit för slarvig med grundarbetet. Att han ska lyssna på hjälperna, framåtdrivning och förhållning.
Jag gav upp tömkörningen och började longera istället. Även där tyckte jag att han var märklig. Lite stabbig och kort i steget.
Jag tog in honom i boxen igen och tog tempen. Termometern stannade på 37,7 vilket är hans normaltemp.
Vi får se hur han är imorgon helt enkelt!

Inga kommentarer: