lördag 13 december 2008

Fulltecknat schema!

Mitt liv är fyllt av aktiviteter från morgon till kväll men faktum är att livet är så kul just nu så det gör ingenting. Vi har ställt in dagens shopping och stannar hemma istället. Så nu ska jag städa lite tänkte jag innan det gror igen helt.
Har varit en sväng i stallet på morgonen för att lägga på utetäcke på Femman. Efter gårdagens regnoväder var det knappt torrt. Måste ha ett till täcke på reserv. Hängde fram ett ländtäcke till Carro också eftersom de ska ut i skogen idag.

Om jag ska summera arbetsveckan så har den varit mycket bra! Mina elever har ridit väl och hästarna har skött sig!
Gårdagen såg ut så här;
8.00-9.30 Avstämning med stallpersonal. Skrev klart samt mailade ut inbjudan till styrelsen, sektionerna och cafépersonal om Uteritt den 22/12.
12.00-13.30 Utdelning av hästar, svara på mail, uppdatera hemsidan samt lite annat småpyssel.
13.30-15.30 Träning med Femman. Jag lät hoppövningen stå kvar i ridhuset efter torsdagen så jag kunde träna själv också. Åh, vad det är underbart med två ridhus. Jag hade en av Pelle Fresks övningar med två oxrar på medellinjen och två räcken på diagonal och så hoppar man olika linjer på dessa fyra hinder. Jag behöver träna på min fasthet i sadeln och att kunna hålla mig mitt över hästen oavsett vad som händer. Måste filma och träna mer! Det är kanon att rida sina egna övningar som man har till eleverna. Både för att de är väldigt bra men även för att det är nyttigt att ha i färskt minne känslan för hur de ska ridas.
15.30 Dressyrträning ett ekipage.
16.20-17.10 Dressyrträning med fem skolhästar och två privathästar.
Fika!
18.00-19.00 Dressyrlektion, ungdomar. Idag var det 10-meters volter och att kunna rida rakt med raka hästar och rakt med ställda hästar som övades.
19.00-19.45 Dressyrlektion, vuxna. Genomgång av skänkelvikning. Denna grupp har 30 minuter teori med Ewa innan sin ridlektion. Det är kanonbra!
19.45-20.30 Tömma kärror i ridhus, köra in spån till Femman, hänga in ryktpåsar i sadelkammaren (det får man göra varje kväll, suck!), puts av Femmans utrustning, skura benskydd, justera listor och lektionsstatistik (självklart var det en igenridning som ej dök upp), fodra, släcka och låsa.

Inga kommentarer: