fredag 26 december 2008

Ännu ett klokt träningspass

Idag gick jag upp kl. 7 för att åka till stallet och hinna träna. Idag blev det omvänd ordning då jag började med att skritta ut en timme i skogen för att sedan arbeta ca 45 minuter i stora ridhuset.
Härligt med några minusgrader och att rida ut tidigt på morgonen.
Idag kom jag att tänka på vad Emelie Brolin skrivit i sin blogg om att vi svenskar rider alldeles för mycket på volter så jag red på fyrkantspåret i både skritt, trav och galopp förlagt en bit innanför spåret. Inget stöd av väggen, tydliga hörnpasseringar, hästen ska följa skänklarna, raka spår och bjudning. Supernyttig övning! Hade allvarliga problem till att börja med i höger varv i trav på kortsidorna men det ordnade upp sig. Det är bara att nöta!

Måste göra något åt min vänstra skänkel. Den hänger bara rakt ner och är trött och orkeslös. Hmm... Jag får försöka komma på något!
Är det någon som har något tips?

1 kommentar:

Hästdagbok om Janna fan Althena sa...

Vad flitigt med skrittandet, är något jag ska ta fasta på. Det där med trött vänsterskänkel håller jag med om. Har samma problem vad det nu beror på.....