fredag 26 december 2008

Beslutsamhet allena förmår allt

Nya ridhuset som snart har varit i bruk i ett år.

Ett rejält träningspass blev det på juldagen. Skönt efter all god men mäktig julmat!

Jag red i nya ridhuset och jag börjar alltid med 10 minuter skritt på lång tygel därefter fortsatte jag med 20 minuters arbete i skritt och därefter ca 30 minuter lösgörande arbete i trav och galopp. Numera är jag noga med framåtdrivande, förhållande, vändande och sidförande hjälper och se där jag har ju fått en ny häst.

Jag började med stora framdelsvändningar och andra sidvärtsförflyttningar i skritt. Trimmade på med små serpentinbågar utefter långsidorna både i skritt och trav som Eva-Karin Oscarsson körde på sin clinic tidigare i år nere på ATG-kliniken.

Serpentinbågar över medellinjen med skrittövergångar på medellinjen, galopparbete med rättställd och motställd häst blev det också en del av.

Efter det lösgörande arbetet i ridhuset skrittade jag ut en timma i skogen. Burr, vad kallt!

Inga kommentarer: