måndag 8 december 2008

Bättre flås...


Insåg idag när jag knäppte ridbyxorna att jag inte är fullt så vältränad som jag gärna vill vara så det blev cykel idag kl. 6.00. Först runt dagis och sedan till ridskolan. De måndagar jag lämnar Elsa på dagis kommer jag först till jobbet och hinner fodra hö och oftast kraftfoder också.
Vi ger kraftfodret ca 30 minuter efter högivan så magarna hinner komma igång.
Det får nog bli att man cyklar till jobbet framöver om väglaget tillåter.
Måste göra en service på min cykel bara, den har inte rullat på 2 månader.

Fick äntligen med mig Penzim idag till Femmans manke. Han har fått lite skav av att ha täcke dygnet runt men Penzim är effektivt. Vi har provat det på två skolhästar med fula skav vid sadelgjorden och det funkar.
Fick tipset av Gael på hudvårdskliniken när jag var där. Det här med täcken är ett nödvändigt ont ibland.

Har fått mycket gjort idag på kontoret. Massa bokföring, inbjudan till stallvärdsdagen är nu klar, mer hö kommer på onsdag till privathästarna mm.
Peter fick gå hem på morgonen för hans son hade blivit sjuk. Som tur var kunde Frida hoppa in med kort varsel och Caroline är ju hos oss också. Nettan har ridning från Dagcenter på måndag fm och idag var det elever från särskolan här också genom Idrottslyftet, Frida fick ta hand om dem.

Jag har fått svar från Ridsportförbundet idag på min ansökan till Idrottslyftet "Säkerhet, positiv anda och dressyr på ORK". Vi har blivit beviljade 23.000:- mer info om detta kommer snart.

Har precis fått veta att Femman rymt från hagen idag. Det var länge sen nu. Ett tag rymde han jämt. Bäst att gå och kolla hur han ser ut.



Inga kommentarer: